2016. február 28., vasárnap

Un nuovo inizio

Cari tutti!

Itt az ideje, hogy elkezdjem az ígért blogomat. Először azon aggódtam, hogy nem lesz majd mit írnom, mi van ha nem történik velem semmi érdekes? Szerencsére nem így lett! 4 napja érkeztem meg, de ezalatt az idő alatt is annyi minden történt velem, így hát úgy döntöttem tudatom veletek e pár nap eseményeit.

Február 24-én, szerdán érkeztem meg a Milánóhoz közeli kis városba, Paviaba. Apukámmal együtt jöttünk kocsival és egy csomagtartónyi rengeteg holmival (igen, befért minden, nem is tudom hogyan! ). Az utunk kellemes volt, gyönyörű helyeken jöttünk, láttuk az Alpok csodás, hófödte csúcsait. Olaszországba átérve azonban kicsit más lett az emberek vezetési stílusa. Folyamatosan villogtattak, szinte letoltak az útról. Ők ilyenek, meg kell szokni. Jó 11 órányi utazás után sikeresen megérkeztünk a kollégiumba. Először elintéztünk az adminisztratív dolgokat. Az egész nagyon viccesen zajlott, a néni ugyanis nem beszélt angolul. Egy halom papírt kellett kitölteni természetesen olaszul, de nem jelentett gondot, mindent elmutogatott, kész activity volt! A maradék papírt pedig odaadta, hogy töltsem ki később. Én csak nagyokat paslogtam, de ő mondta: „ Domani, domani domani…” vagyis „ majd holnap, holnapután..”  így már az elején megtapasztaltam az olaszok mindenhez való hozzáállását: domani, domani. Szóval beköltözem a kollégiumba. Saját szobát kaptam saját fürdővel utcára néző ablakkal.


Úton

Másnap reggel felkerekedtem, elindultam a városba elintézni a papírokat. Vettem buszjegyeket egy közeli Tabaccheria-ban, itt ugyanis főként csak dohányboltokban vehet jegyet az ember. De szerencsére jó sok van belőlük! Busszal mentem a belvárosig. Ezután jött a nagy feladat, mindenhova odatalálni. Sikerült, nekem, akiből gyárilag hiányzik a GPS! A hivatalos ügyek elintézés után gondoltam kicsit császkálok a belvárosban. Egyik kis utcából mentem a másikba, közben az utcai zenészeket hallgattam és közben rátaláltam a Chiesa di Santa Maria del Carmine-re. Pár percig csak néztem annyira gyönyörű! Többek között ezt szeretem Olaszországban, bárhova is megy az ember mindig belebotlik valami gyönyörű épületbe, templomba. És egy példa arra, hogy milyen kicsi is a világ. Ahogy róttam az utcákat egyszer csak magyar szavakra lettem figyelmes és megláttam a három magyar lányt, akik szintén itt tanulnak. Mondhatom, hogy örültem mint majom a farkának! Ők azóta is sok mindenben segítenek és olasz nyelvtanfolyamra is együtt járunk. Azért megnyugtató, ha vannak honfitársak az ember közelében, főleg a kezdetekkor.

 Chiesa di Santa Maria del Carmine

Duomo di Pavia

A pénteki napom is izgalmasan telt. Délelőtt megint a belvárosban voltam még intézkedni, délután pedig nyelvtanfolyamra mentem a központi suliba. Az egyetem ezen épülete is gyönyörű, teljesen lenyűgözött! Az este folyamán megismertem a terzo piano ( harmadik emelet) lakóit. Többségben olasz lányok laknak itt, akik messzebbről jöttek ide tanulni. A Paviai egyetem képzése ugyanis nagyon jónak számít olasz körökben. Rajtuk kívül még lakik itt két olasz fiú, egy horvát lány és egy szintén Erasmusos erdélyi fiú is. Mindenki nagyon kedves és segítőkész. Egy nagyon kellemes estét töltöttünk el együtt.

Universita di Pavia

A szombati nap eseményeibe sajnos közbeszólt az időjárás, egész nap szakadt az eső ( ami még azóta sem állt el). Délelőtt elmentem bevásárolni, ebédet főztem, majd kicsit foglalkoztam az olasszal. Este francia kártyáztunk a többiekkel, Matyi az erélyi fiú megtanított minket valami börtönjátékra, a nevére sajnos nem emlékszem. Később pedig lementünk a közösségi helységbe, ahol megismertünk még pár Erasmusos arcot.

Remélhetőleg az eső végre kiesi magát és végre ki tudunk kicsit mozdulni. A jövő hét nagyon izgalmasnak ígérkezik. Hétfőn Beer contest lesz ( ami otthoni körökben Beerpong névre hallgat), kedden elkezdődik a tanítás, szerdán szerveznek az Erasmuos diákoknak welcome coctail partyt, lesz spanyol party is, illetve hétvégén city tour game. Szóval izgatottan várom az elkövetkezendő eseményeket. Egy hét múlva újra jelentkezem.

Con i migliori auguri!



Csenge
2016.02.28.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése