2016. július 16., szombat

Buon viaggio

Az Erasmusosok élete nem csak játék és mese, hallottál már a gonoszról, a csúf, borzalmas vizsgaidőszakról? Na igen az utolsó másfél hónapomat könyvek fölött gubbasztva töltöttem  privát szoba szaunámban vizsgákra készülve. Szerencsére minden sikerült, úgyhogy most már élvezhetem a még hátralévő időt. A vizsgaidőszak Erasmuson azonban korántsem annyira lehangoló mint otthon. Az egész napos tanulások után este találkozni a többiekkel, bedobni egy pizzát, fagyizni, vagy csak összeülni beszélgetni nagyon felemelő érzés és rengeteg energiát ad. Külön élmény volt a foci EB-t itt végignézni és a riariaHungaria-t külföldieknek tanítani.

Ria ria Hungária

A vizsgaidőszak méltó lezárásaként, egyik barátnőm eljött meglátogatni és egy fantasztikus nyaralós hetet töltöttünk együtt. Az irányt a tengerpart felé vettük, első megállónk Lavagna volt. A szállásunkat is itt foglaltuk, a tengerparton, különösen a Cinque terre-n horribilis árak vannak. Az első napunk egy laza chilling out volt a tengerparton, azt hiszem rászolgáltunk…:D Másnap elvonatoztunk a Cinque terre-re megnéztük Riomaggiore-t és Monterossot. Sok képet láttam és sok élménybeszámolót hallottam már a Cinque terre-ről, azonban semmi sem képes azt a csodálatos látványt visszaadni, egyszerűen látni kell! A tenger vize a kék ezernyi árnyalatával, a parton magas sziklák, majd a völgyekben húzódó színes házikók, meseszép. Egy nap nem is elég mind az öt falucskára, érdemes mindenhol egyet csobbanni és élvezni a szép tájat. A legjobb kicsit beúszni, feküdni a víz tetején és onnan visszanézni a parta , vitathatatlanul La dolce vita! A következő napokban megnéztünk pár tengerparti várost, Sestri Levantet, Portofino-Santa Margheritat, Camoglit. Az összes város könnyen megközelíthető, a hegyek miatt a vasút a part mellett húzódik és az állomásokról pár perc séta a tengerpart. A strandok többsége ingyenes, de a napernyőkért és ágyakért fizetni kell. Van, ahol homokos, van ahol aprókavicsos vagy éppen sziklás. Az én személyes kedvencem Camogli volt. A víz itt volt a legtisztább és legkékebb, gyönyörűek a part menti színes házak és a világítótorony a part végén, olyan mint egy kis titkos ékszerdoboz.

Riomaggiore
Riomaggiore-Cinque terre

Monterosso strand

Camogli
Camogli <3

A tengerpart után a tavak felé vettük az irányt, a Garda és Comoi tavak következtek. Peschiera del Garda városát kétszer is volt lehetőségem megnézni. Ez az egyik leghíresebb település a Gardánál. A parton végig szabad strandok, homokos, sziklás, füves részekkel és fákkal. Nagyon tetszett, hogy nem zsúfolt, van árnyék és a víz kíváló, hasonló a Balatonhoz. Itt az árak is mérsékeltek, kutyabarát, tökéletes hely mindenki számára a kikapcsolódáshoz. Azok, akik izgalmakra vágynak bérelhetnek hajót, illetve itt található a híres Gardaland és van aquapark is.

Peschiera del Garda

Milánótól egy órás vonatozással lehet lejutni Comoba. Számomra talán ez volt a legnagyobb csalódás utazásaim során. A fekvése gyönyörű, az Alpok hófödte csúcsai a háttérben, a házak a hegyoldalban. Azonban a vize irdatlan mocskos és szennyezett, az árak nagyon túlzottak és valahogy nincs meg az a hangulat amit az ember vár. Ami tetszett a Funicolare, a fogaskerekű amivel a magasan fekvő Citta Alta városrészbe lehet eljutni. A kilátás innen gyönyörű és nagyon hangulatosak s zegzugos kis utcák. Comoból gyakran indulnak hajók, így lehet eljutni pl Bellagioba, ahol George Clooney villája is található. Utikrtitikusok szavaira hallgatva mi nem Bellagioba, hanem Verannaba utaztunk tovább. (Ezzel az álmom, hogy Clooneyval kávézhatok örökre szertefoszlott…). Na Veranna már döfi! Itt mindent megkaptam, amit Comoban hiányoltam! A fekvése ezerszer gyönyörűbb, a víz tiszta, a házak tele virágokkal, a partmenti sétány, és a kilátás elképesztő. Ebben a meseszép környezetben fogyasztottam el első eredeti olasz tiramisumat (tudom szégyen, fél éve Olaszországban lakom… De jobb később mint soha! :D)

Como

Varenna

És még pár szó Veronáról. Itt unokatestvéremékkel találkoztam, hát igen egyszerűbb néha külföldön összefutni mint otthon! Verona városa nekem nagyon tetszett, egyszerre régi és modern. Megtalálhatóak a legnagyobb divatmárkák boltjai, majd a másik utcában a dóm vagy Júlia erkélye. Az én szívembe nagyon belopta magát ez a kis város, Bologna és Torino után, itt is eltudnék lakni azt hiszem :D
Júlia szobor
Városnézés kutyussal
Sajnos itáliai utazásaim ezennel véget értek. Nincs más hátra, mint élvezni a hátramaradt napokat.
Szép hétvégét mindenkinek, következő alkalommal könnyes búcsú következik...