2016. április 22., péntek

Una notte a Napoli

Cari tutti!

Utazásaink következő állomásához érkeztünk, egy hétvégét töltöttünk el Nápolyban. Pénteken délután indultunk el Milánóból, busszal. 12 órás zötykölődés után szombaton hajnalban megérkeztünk. Pár órát az állomáson kellett töltenünk, mivel még minden zárva volt, a szállásunkat pedig csak később foglalhattuk el. Így viszont első sétánkat az ébredő Nápolyban tehettük meg. Az első benyomásom hasonló volt, mint amiket az ember Nápolyról hall: koszos, mocskos, zsúfolt, zajos... Az utcákon szeméthegyek, az autók töröttek, a közlekedés még kaotikusabb mint bárhol máshol Itáliában. Igen, ilyen Nápoly egyik arca, de csak az egyik, mivel az összes többi fantasztikus! Nade ne szaladjunk ennyire előre.

Megérkeztünk a szállásunkra, újra embert faragtunk magunkból és elindultunk Vezúv és Pompei felé. Nápolyból külön vonat a Circumvesuviana visz el egészen Sorrentoig. Mi is ezzel utaztunk Ercolano-ig, onnan pedig busszal mentünk fel a Vezúvra, majd sétáltunk a vulkán legtetejéig. A látvány elképesztő volt, a csúcsról az egész környék belátható volt, Nápoly, a Sorrentoi félsziget, Capri... A Vezúv maga nem árasztja az „ én egy vulkán vagyok” érzést, inkább egy nagy hegyként lehetne defiiniálni egy nagy lyukkal a tetején. Az egyik olasz ismerősöm mesélte, hogy néha lehet látni, hogy füstölög a kráter belseje, sajnos mi ezt nem tapasztaltuk. De sebaj a látvány mindenért kárpótolt!

A Vezúvról Pompei felé vettük az irányt, hogy megnézzük az ókori római város megmaradt romjait. Jó pár órát eltöltöttünk itt, de nem volt teljesen elég, hogy mindent bejárjunk. A hosszú Pomei-i sétánk után pedig visszatértünk Nápolyba, hogy elfogyasszunk egy eredeti olasz pizzát, ha már a pizza őshazájában vagyunk vagy hol. Természetesen nem csalódtam, a pizza mennyei volt és az árak is kicsit alacsonyabbak mint északon. A vacsoránkat és a msánapi ebédünket is olyan helyen ettük, amely fenn van a Tripadvisor listáján, ezek tényleg tuti helyek!

Másnap nyakunkba vettük a várost. Mindenhova gyalog mentünk el, így Nápoly összes arcát megismerhettük. Itt minden megtalálható: a szűk, koszos, olykor bűzös utcák, a forgalmas felfestés nélküli utak, régi műemlékek, templomok, utcai árusok tömkelege, helyi kereskedők, kis boltok, éttermek, tágas sétáló utcák, zenélő emberek, turisták hada és természetesen a tengerpart. Egy nap elég volt ahhoz, hogy teljesen beleszeressek és ámultba ejtsen, szerintem ezzel nem vagyok egyedül.. :D

Nápoly teljesen más mint a többi olasz város. Észak és dél különbözőségét nagyon lehet érezni. Bár nem beszélek jól olaszul, de nekem is feltűnt a teljesen eltérő dialektus, mintha egy más nyelvet beszélnének itt az emberek. Az itt eltöltött hétvége alatt nagyon sok élménnyel gazdagodtam, egy újabb pontot pipálhattam ki a bakancslistámon.